Projektplan

Delelementer:

1. Erfaringer fra succesfulde kvindeligaer i udlandet:
Indhentning af viden om: Ligakoncepter, organisationsmodeller, økonomi, drift og markedsføring fra fx Sverige, Norge, Tyskland, England og Holland/Belgien og UEFA Metode: Research og interviews med nøglepersoner i UEFA / forbund / divisionsforeninger / TV-stationer / hovedsponsorer

2. Interessentanalyse DK:

  • Kvindeklubber: Storklub + mellemklub + ”coming-up” klub: Ideer til nyt liga-koncept
  • Værtskommuner: Hvad kan kommunerne gøre, for at bliver ”kvindeliga-kommune”?
  • TV-stationer: Hvad skal der til, hvis I skal sende kvindeliga-fodbold?
  • Sponsorer + potentielle: Hvordan ser Kvindeliga-produktet ud, hvis I skal købe?
  • Herreklubber: Hvad skal der til, hvis I skal investere i et kvindehold – som det aktuelt sker i udlandet?

3. Udviklings-workshop/seminar 4. september 2018 kl. 10.30 Viborg Stadion :
Den sportslige struktur og den kommercielle strategi for “Den Ny Kvindeliga” – inspiration fra succesfulde kvindeligaer i vores nabolande og debat om forslag til, hvordan vi tilføjer forbedringer og elementer, der kan skabe udvikling? Deltagere fra DBU, de danske kvindeeliteklubber og andre håndplukkede personer fra aktørkredsen. Tilmelding til seminaret senest 17. august til Malene Mønster Holm på maho@dbu.dk.

4. Nyt Kvindeliga-koncept og businessplan:
På basis af input fra delelementerne 1-3 beskrives et total-koncept for en ny Kvindeliga og en businessplan for eksekvering, der kan bruges direkte i rekruttering af nøgleaktører til ligaen + efterfølgende medie/sponsor aftaler + PR

5. Rekruttering/aftaler med hovedaktører
På basis af det ny kvindeliga-koncept og businessplanen skal KDF/DBU indgå endelige forpligtende aftaler med de klubber/kommuner, der fremover skal deltage i ”Den Ny Kvindeliga”

KDF vil løbende i projektperiode informere vores medlemsklubber om Kvindeliga-projektet.